Responstidsaftale
Denne aftaleform benyttes i forbindelse med ønske om garanteret hurtig responstid, når uheldet er ud, og der er ekstraordinært behov for hurtigt besøg af en servicetekniker til at reparere dit udstyr.
Holm & Halby bliver ofte spurgt om, hvad er jeres responstid. Og vi svarer gerne.
Vi definerer responstid som den tid, der går fra, vi modtager et ad hoc opkald fra en kunde til vores servicetekniker ankommer til kunden, dog med forbehold for parkeringsmuligheder og adgangsprocedurer hos kunden.
Overordnet er behovet for responstid efter vores opfattelse et spørgsmål om lokal risikovurdering på installationsstedet. Er her tale om et vitalt instrument i kundens processer, er der andet udstyr til rådighed på stedet osv.?
Holm & Halby søger til enhver tid at holde en generel responstid på 5 dage, men oftest aftales timingen af et serviceteknikerbesøg mellem Holm & Halbys kundecenter og den apparatansvarlige hos kunden.
Med andre ord Holm & Halby forslår, at der til enhver tid etableres en risikovurdering på installationsstedet før en responstidsaftale eller ad hoc responstid efterspørges. Det kunne måske tænkes, at behovet i realiteten er minimalt, og hvis det er aktuelt, kan det måske betale sig at investere i et ekstra instrument, så spidsbelastninger og nedbrud bliver mindre kritiske.
Holm & Halby indgår gerne i en dialog om kundens behov for en responstidsaftale og vurderer individuelt, om vi kan tilbyde ordningen. Hertil bør nævnes, at en responstidaftale kan være en dyr løsning, da der til enhver tid prisfastsættes efter et worst case senario.
Men hvad gør man så, hvis det vurderes, at der er behov for en responstidsaftale, og prisen vurderes for høj? I dette tilfælde tilbyder Holm & Halby en ad hoc responstidsydelse. Den går kort og godt ud på, at kunden kan vurdere, at et specifikt servicebesøg er vigtigt og skal prioriteres, og det kan aftales med Holm & Halbys kundecenter fra gang til gang, hvad der giver bedst mening i situationen.
Responstidsaftale inden for Holm&Halbys normale kontortid:
Aftale type |
Responstidslængde |
Omfang |
Dialog |
Fastaftale 1
|
1 arbejdsdag |
Tilbydes på udvalgte instrumenter. |
Individuel dialog om mulighed og pris for en responstidsaftale |
Fastaftale 2 |
2 arbejdsdage |
Tilbydes på udvalgte instrumenter. |
Fast beløb pr. servicekald, hvor muligheden benyttes |
Ad hoc responstid 1 |
1 dag |
Tilbydes på alle typer udstyr fra sag til sag |
Fast beløb pr. servicekald, hvor muligheden benyttes |
Ad hoc responstid 2 |
2 dage |
Tilbydes på alle typer udstyr fra sag til sag |
Fast beløb pr. servicekald, hvor muligheden benyttes |
Standard målsætning for responstid
|
5 arbejdsdage |
Målsætning for alle typer udstyr |
Standard |
Du kan bestille servicetilbud i vores kundecenter på telefon 4326 9400, eller du kan bestille servicetilbud her.